NUR FASHA UMAIRAH MOHD FAIZUL

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Thursday 21 July 2011

SAMPLE KUIH RAYA

Haissh, blm puasa dh dpt mkn kuih raya? 
mmg itulah yg aku alami skrg menjelang ramadhan ni. 
Ramai sgt yg bg rasa kuih raya diorg maknanya suruh oder la tu...
maklumlah bisnes bln pose ni tapi aku suka sbb free. 
Kebanyakkan sume dh pack 1 jenis = 2 biji  , 
bygkan klu ade 5 jenis muai juga la merasa. 
Itu blm kek lagi kek lapis, kek kukus, kek marble mcm2 la. 
Zaman skrg ni dh x perlu susah payah dok jemur tepung atau gula utk buat kuih raya 
mcm zaman mak2 kita dulu
cuma tunjuk je sume jenis ade.

Pada aku time ni la kena budget btul2 utk kuih raya sbb byk sgt pilihan. 
Aku lebih suka klu beli kuih homemade drpd biskut yg dr kilang 
sbb rasa asli kuih tu x sama kesedapan dia berbeza. 
Tiap kali raya kuih2 yg aku beli akan aku bg pada 3 bahagian,. 
Satu bhgian utk kt umah sendiri, satu lg utk mak mertua dn lg satu utk umah aku kt kg. 
Rabak juge la kocek klu nk dikira2 tapi xpe setahun sekali je..

 
ni kuih raya kegemaran aku, x pernah miss beli klu raya
tgkla tu perghhh...sdp nye...! TAT GULUNG!!

kuih paling famous ni la ALMOND LONDON
x tau la nape dipanggil mcm tu, aku rasa org London pn x pernah mkn kuih ni

haa..yg ni kek lapis sarawak mcm2 pattern ngan rasa ade. Ni pn peberet aku gak!
 yg ni pulak nk dikatakan kek yg biasa ade pd setiap rumah bila raya, KEK MARBLE.
tapi abg x suka mkn kek2 ni dia kata tersekat kt leher org jawa ckp seret.
so, dlm hal ni kenalah bijak buat pilihan nk beli mana satu yg penting jgn membazir 
nnti bln raya dh habis tapi kuih raya melambak lg kt dapur jwbnya mkn sendiri la...

No comments:

Post a Comment