NUR FASHA UMAIRAH MOHD FAIZUL

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Saturday 6 August 2011

BELI @ MASAK SENDIRI

Salam sume....

Alhamdullillah....x sedar rupanya dh seminggu dh kite berpuasa..
maknanya dh seminggu juge lah kepala pening dok pikir menu buka puasa hari2...
org kate BELI lg senang...
mcm2 ade kt bazar ramadhan...
pilih je la...
ni yg aku nk cite skt psl hari pertama puasa..
waktu tghari, aku " abg, nk buka pe rini?"
abg " enth ye...kite beli je la..."
aku " ermmmm....ok..."
so,ptg tu kuar g bazar...
sampai je kt sana, org punyelah ramai,
aku ckp dlm hati " ramai juge org yg x msk cm aku"
dh separuh bazar kitaorg jln tapi tgn kosong lg...
sbb x tau nk beli ape..
lg pun jd blur sbb ramai sgt manusia...
last2 dh byk kali pusing, aku beli la nasi aym..
abg beli nasi beriani,air & kuih...

TETAPI.....

bila sampai je time buka dgn penuh selera aku suap nasi aym tu...
baru suapan pertama...alahai....
ini nasi ke kerak nasi?
terus terbantut selera aku masa tu...
mmg x sedap.....xde rasa nasi aym lngsung...
abg punye nasi beriani pun sama..
hanya nasi ngan ayam je....
tapi abg bedal je sbb dh lapar...
aku " klu tau msk sendiri je tadi lg sedap..."
last2 aku buat air milo + nestum...

so, aku amek iktibar dri hari tu..
aku akn cuba msk sendiri utk buka puasa...
laaaagiii sedaaaap!

tapi aku tau x sume makanan kt bazar tu x sedap..
cuma,mungkin bukan rezeki aku agknya nk dpt yg x sedap hari tu....
mmg MEMBAZIR.....

so...kesimpulannya msk sendiri lg sedap...
mcm ni..........

sedap kannnnnnn????????

1 comment: